Als supervisor sta ik met je stil bij de relatie met jezelf, je professionaliteit en je werk- en leefomgeving.
Supervisie is gericht op beroepsontwikkeling; relatie-, communicatie- en organisatie-processen worden verhelderd. Supervisie is onderzoekend en reflecterend, om zicht te krijgen op het eigen leerproces en dit verder te ontwikkelen.
Doel:
Integratie van leerprocessen in jezelf, beroep, functie en gelijktijdig in je voelen, denken en handelen.
Vorm:
10 Bijeenkomsten van 1 uur en langer, afhankelijk van vorm: individueel - groepsgewijs.
Voor:
Docenten, supervisoren, leidinggevenden, begeleiders, artsen, hulpverleners, psychotherapeuten,
studenten in opleiding.
Reflecteren is bewust stil staan bij je gedachten, gevoelens, twijfels, afwegingen en handelen.
INHOUD |
• |
Stil staan bij je motivatie, je handelen en niet handelen vanuit je biografie. |
• |
Vragen durven stellen en nieuwsgierig blijven. |
• |
Wat zijn je persoonlijke en professionele motieven, waarden, innerlijke overtuigingen, mensbeeld? |
• |
Wat is je houding en de ermee verbonden Transparantie? Hoe maak je deze zichtbaar en vertaal je deze naar je visie en werkwijze? |
• |
Wat zijn je kwaliteiten en competenties? |
• |
Waar liggen je valkuilen, schaduwkanten en grenzen? |
• |
Leren van fouten, ook van zulke, waar je liever niet aan terugdenkt. |
• |
Omgang met kwaliteit en kwantiteit. |
• |
Hoe integreer je overdracht en tegen-overdracht in je werkwijze? |
• |
Wisselwerking tussen eigen functioneren, samenwerking in team en organisatie. |
• |
Hoe blijf je gezond en met plezier werken? |
Supervisor LVSC/ANSE sinds 1993: leersupervisie/ teamsupervisie/ training en deskundigheidsbevordering
Door te kiezen geven wij richting en betekenis aan ons leven
|